Latest Updates

BEKİR GÜZELDAĞ'DAN "KEŞKELER ÜZÜYOR BENİ" YAZISI

BEKİR GÜZELDAĞ'DAN "KEŞKE" YAZISI, YENİ YAZILAR, BEKİR GÜZELDAĞ YAZILARI, GAZİBEYLİ BEKİR GÜZELDAĞ KEŞKELER ÜZÜYOR BENİ, 

Ah keşke. ..çocukluğuma dönebilsem. Okula giderken ebem çöreğime pekmez sürseydi. Kışın ortasında fotak çevirseydim buzların üstünde. Okul tatil oldu deselerdi tipi çıktığında. Parmaklarım donarak kapıların önünü açsaydım kürekle. Odamızda soba yandığında mülazımın Sefer. Hacı cavuşun Mehmet..Körsalinin Duran ..Yonuz ve osman emmilerim... İbogilin Hasan. .Fezik emmim .Ümmügülsümün Duran..Becen Ahmet. ..Hamdinin Ramazan. ..Hacısait emmilerim..Macıngilin Datlı. Gazigilin Hacı Turan..Hürünün Mustafa ve daha niceleri toplansalardı bizim odada. Soba yandıkça tezek otlasaydım durmadan. Su istediklerinde suratımı asarmıydım böyle yalnız kalacağımı bilseydim. Paşam kitap okusaydı... Ziya Karahan hikaye anlatsaydı..Hurşit türkü söyleseydi. Peynir getirseydim kirtikli sehenle..Çörekleri sobada ısıtsaydım. Birdaha ikram etseydim onlara. Yatsı okusaydı da abdesti olmayanlara ıbrık tutsaydım cağlıkta..
Baharda Çiğdem. Nevruz toplasaydım gazigilin sali..kürt dursun. .halamgilin mehmet..Bedir..Emmioğlu bekirle..
Haziranda gene herge azık götürseydim Boz eşeğin üstünde. Eşek yarışında onların yerine de ben düşerdim böyle ayrı kalacağımı bilseydim. Tarlalar da yine ocak yakardım çirpilerle. Soyu tükeneceğini bilsem hiç bağırtlak yuvalarına dokunurmuydum. Kovalarmıydım keklik cücüklerini. Mesesle vururmuydum sığırcıklara çit sürerken.
Tırpancıların çayını soğuturmuydum hiç. Ali karanın...Askerin. . Böcük Hacının ..Macıngilin Datlının yumuşlarını tutmazmıydım böyle ayrılacağımı bilsem. Yığınların dibine saklanırmıydım.
Köklü yurttan. .pöhrekliden...karatepeden..Boz sekiden...söğütlüden..öküzöldürenden ilkindi mehli Hapbanın olduğundan köye doğru inen sap yüklü kağnılar devrilince hiç gülermiydim. Asılmazmıydım urganlarından.
Öğlenin sıcağında hiç kaçarmıydım düvenin üstünden. Osman emmimi bu kadar özleyeceģimi bilsem.
Patates tarlasında ki alevçiğimi yıkarmıydım hiç..Şeker pancarından yaptığım kamyonlarımı iyice saklamazmıydım bir daha bulamayacağımı bilsem.
Ah keşkelerim çok üzüyor beni. Gençler biz bu Keşkeleri yaşadık. Nolur sizler yaşamayın. Lütfen büyüklerinizi sayın..küçüklerinizi ve çevrenizi sevin.
Sizler de bizim gibi keşkeleri yaşamayın. Saygılarımla.
BEKİR GÜZELDAĞ.

1 Response to "BEKİR GÜZELDAĞ'DAN "KEŞKELER ÜZÜYOR BENİ" YAZISI"